Reklama
  • Wtorek, 15 listopada 2016 (13:05)

    Naturalne sposoby higieny intymnej

Niezwykłe wrażliwe miejsca intymne są jak barometr kondycji całego organizmu kobiety. O zdrowie miejsc intymnych dbaj zatem szczególnie troskliwie, by nie dopuścić do infekcji: myj 1-2 razy dziennie, a podczas miesiączki – częściej.

Reklama

Do higieny wybieraj bezzapachowe kosmetyki o odpowiednim pH z kwasem mlekowym. Na co dzień noś bieliznę z oddychających tkanin (np. bawełny).

Do mycia miejsc intymnych nie używaj gąbki ani myjki, bo często są siedliskiem bakterii i grzybów. Gdy czujesz niewielkie swędze nie, zrób płukankę ziołową, ale nie stosuj irygatorów (wypłukują także dobrą florę bakteryjną).

Po stosunku płciowym zawsze opróżnij pęcherz, a jeśli w twoim życiu pojawił się nowy partner – stosuj prezerwatywy. W hotelu, nowym miejscu korzystaj z prysznica zamiast wanny. Twoja dieta powinna być bogata w fermentowane produkty mleczne, które dostarczą bakterii kwasu mlekowego.

Babka lancetowata, kora dębu: Oba zioła łagodzą podrażnienia, działają ściągająco. 250 ml naparu (weź po 1 łyżeczce każdego ziela, zalej szklanką wrzątku) wlej do czystej miski, dodaj przegotowanej chłodnej wody i podmyj się. Zioła stosuj razem lub osobno.

Macierzanka: To ziele działa ściągająco i od każająco. 200 g macierzanki zalej 3 l wrzątku i przykryj. Po 15 min dodaj do wanny wypełnionej wodą. Naparem płucz też miejsca intymne.

Nagietek: Napar z kwiatów nagietka działa przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczo – przeciwzapalnie. Łyżkę kwiatów zalej szklanką wrzątku i odstaw do zaparzenia. Gdy napar ostygnie, dolej dwie szklanki przego towanej wody i podmyj się. Sto suj 2-3 razy dziennie przez 2-3 dni.

Tego unikaj: Gdy narzekasz na częste infekcje intymne, wybierz kosmetyk do higieny o pH zbliżonym do naturalnego środowiska pochwy (3,5-4,5). Unikaj dezodorantów intymnych, zwykłych i zasadowych mydeł, kosmetyków z SLS, parabenami i pochodnymi formaldehydu.

Świat & Ludzie

Zobacz również

  • Wysiłkowe nietrzymanie moczu dotyczy co czwartej Polki. Zamiast milczeć i wstydzić się, zacznij wzmacniać mięśnie dna miednicy. więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.