Reklama
  • Czwartek, 14 lipca 2016 (11:00)

    Magnez - pierwiastek ważny dla kobiet

Według nowych zaleceń ekspertów codziennie powinnyśmy dostarczać organizmowi 300–400 mg magnezu. Zapobiegniemy w ten sposób przykrym dolegliwościom.

Ten minerał to prawdziwa zdrowotna „orkiestra”! Nie tylko zwiększa naszą odporność na stresy, ale także chroni nas przed poważniejszymi problemami psychicznymi. Zapewnia nam również dobrą kondycję fizyczną pomimo zmian hormalnych, do jakich dochodzi np. w ostatniej fazie cyklu miesiączkowego.

Jest też wielkim przyjacielem naszej urody. Magnez to także składnik nr 1 dla przyszłej mamy. Aby zaopatrzyć się w zalecaną dawkę pierwiastka, wystarczy zjeść np.: banan plus 2/3 szklanki kaszy gryczanej plus 3 łyżki stołowe orzechów laskowych albo 1/2 szklanki fasoli i 3 łyżki nasion słonecznika.

Reklama

Łagodzi objawy PMS

Zbadano, że kobiety uskar żające się na dolegliwości napięcia przedmiesiączkowego często mają obniżony poziom magnezu w organizmie (i to nawet o 30 proc.).

Dostarczanie sobie brakującego pierwiastka powoduje, że zmniejszają się objawy takie, jak: drażliwość, płaczliwość oraz problemy ze snem (bo magnez działa równoważąco na psychikę), obrzęki (dzięki magnezowi organizm lepiej gospodaruje sodem i woda nie jest zatrzymywana w tkankach).

Przeciwdziała stanom lękowym i depresji

Te schorzenia coraz bardziej dają się nam we znaki. Sprzyja temu nasz codzienny tryb życia (duża ilość stresów, pośpiech, zapracowanie, zbyt krótki odpoczynek), a dodatkowo delikatniejsza niż u mężczyzn konstrukcja psychiczna (zależna m.in. od comiesięcznych zmian hormonalnych).

Dzięki diecie bogatej w magnez możemy zmniejszyć ryzyko problemów psychicznych, a gdy już występują – łatwiej się z nimi uporać.

Magnez poprawia przewodnictwo impulsów nerwowych, a równocześnie zmniejsza pobudliwość komórek nerwowych. Zapewnia nam lepszy i bardziej stabilny nastrój, poprawę koncentracji i pamięci. Do tego dodaje nam sił witalnych (chroniąc m.in. przed niedokrwistością oraz zakwaszeniem).

Pomaga trzymać linię

Zapewnia prawidłową pracę trzustki, produkcję odpowiedniej ilości insuliny i właściwe przyswajanie glukozy przez komórki organizmu. Potrzebuje go też wątroba do skutecznego oczyszczania organizmu.

Jest niezbędny do sprawnej przemiany materii i spalania tkanki tłuszczowej. Gdy brakuje magnezu, pojawiają się napady wilczego głodu. Ale też nie można schudnąć i pozbyć się oponki z brzucha pomimo stosowanej diety i jedzenia niewielkiej ilości pokarmu.

Dba o prawidłowy rozwój ciąży

Lekarze potwierdzają, że magnez jest jednym z najważniejszych pierwiastków dla przyszłej mamy i jej dziecka. Czy wiesz, że w ciągu kilku miesięcy zapotrzebowanie rosnącego w matczynym brzuchu malucha na ten minerał zwiększa się... aż 30–40-krotnie!

Odpowiednia ilość magnezu chroni dziecko przed przedwczesnym porodem, a także wystąpieniem u niego groźnego Zespołu Nagłej Śmierci Łóżeczkowej. Jego mamę zaś – przed nadciśnieniem i schorzeniami układu krążenia.

Dlatego, jeśli jesteś w ciąży, koniecznie zadbaj o dietę z odpowiednią ilością magnezu. Dodatkowo zalecane dla ciebie mogą być suplementy diety (zawsze po konsultacji z lekarzem) – zwłaszcza jeśli mieszkasz w uprzemysłowionym regionie kraju.

Potrzebujemy go więcej, niż dotychczas sądzono

Pamiętaj, magnez nie lubi się z kawą i alkoholem (powodują jego wypłukiwanie z organizmu). Ponadto im więcej tłuszczu w diecie, tym gorzej jest przyswajany (bo tworzy z nim niewchłanialne mydła magnezowe). Również zbyt duża (ponad 40 g dziennie) ilość błonnika utrudnia wchłanianie pierwiastka.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.