Reklama
  • Wtorek, 22 marca 2016 (14:05)

    Aktywność kontra nietrzymanie moczu

Dzięki terapii i wzmocnionym mięśniom miednicy, znów będziemy chętnie wychodzić z domu.

Problem z wysiłkowym nietrzymaniem moczu ma co czwarta Polka. To częste schorzenie pań w okresie menopauzy i seniorek, ale dotyczy też młodych kobiet po porodach i zabiegach chirurgicznych.

Niestety wiele pań wstydzi się problemu i zwleka z wizytą u lekarza. To błąd, bo choroba ma charakter postępujący, a odpowiednio dobrana przez ginekologa, urologa lub neurologa terapia (maści, stymulacja, zabiegi) potrafi bardzo poprawić komfort życia.

Reklama

Ważnym elementem zapobiegania i leczenia choroby są ćwiczenia mięśni dna miednicy, czyli tzw. mięśni Kegla.

Aby przyniosły efekt, dobrze jest: •wykonywać je regularnie, trzy razy w ciągu dnia;

•zaczynać od 5 powtórzeń i zwiększać ich liczbę do 25;

• nie napinać mięśni brzucha i pośladków w czasie ćwiczeń;

•przed ćwiczeniami opróżnić pęcherz moczowy.

Ćwiczenia mięśni Kegla

Leżąc, uginamy kolana. Dłonie kładziemy po wewnętrznej stronie ud i mocno naciskamy, starając się je rozchylić. Jednocześnie usiłujemy złączyć nogi.

Kładziemy się, uginamy kolana. Stopy rozstawiamy na szerokość bioder, ręce wzdłuż tułowia. Unosimy miednicę, pamiętając by kręgosłup szyjny przylegał do podłogi. Chwilę trzymamy pozycję opuszczamy miednicę.

Naj
Więcej na temat:nietrzymanie moczu | problem

Zobacz również

  • Podczas karnawału często noszę gorset. Słyszałam, że to szkodzi piersiom, a nawet grozi rakiem. Czy zrezygnować z tej części garderoby? Nie. Możesz bez obaw nosić gorset, pod warunkiem jednak,... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.